Torsdagen innan jul...

...var det snorkallt ute. Gick upp vid 10:30 och åt gröten jag kokte här om dagen. Tomtegröt med sirap och mjölk är så mycket jul det kan bli.

Sen blev det en promenad till ICA för att inhandla lite grejer till julbak.


Vi började med pepparkakor. Stekspaden var för tjock så vi fick ta osthyvel för att flytta kakorna.


Resultatet blev detta. Virres assnygga tomte med ludd på mössan=)


Sen blev det mintknappar. Men doms ska stå och stelna i 1 till 2 dygn innan man kan ha choklad på. Dom röda/rosa har jag gjort=)


Chokladbollar med färgat pärlsocker. Ser ju jäkligt skumt ut.


Så gjorde Virre figurer av mandelmassa. Snigeln gjorde jag dock.

Sedan fixade vi lite kvällsmat.

Det blev julskinksgratäng istället för kasslergratäng.

Nu måste jag vattna blommorna lite också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0