Skola och Bio!!

Dagen började med lite frukost på Åby konditori, en smörgås och något underbart te. Sedan tog vi bussen ut till ViN för studiebesöket på lab. Det var ju lärorikt men platt. Vi gick igenom alla provrör när man tar blodprov, och vi fick se maskinerna som ger resultaten. Så fick vi också veta att homosexuella får ge blod, men dom får inte ha haft sex med en annan man.
sen åkte jag hem och la mig och sov en stund, så jag inte skulle somna i biosalongen. Jag blev väckt 16:30 av att min lillebror som är 2m lång kommer in och lägger sig på mig. Inget trevligt sätt att bli väckt på. 
Vi tog 17:05 bussen in till Norrköping och gick hem till storebror. Vi spelade lite Guitar Hero som jag är usel på. Jag får inte ihop det med dom färgade knapparna och den långa knappen. 

Sen blev det bio, och vi såg Australia med Nicole Kidman och Hugh Jackman. Filmen var oväntat bra, med mycket bra skådespeleri. Är annars inte så förtjust i Nicole Kidmans filmer. Hugh Jackman är kriminellt snygg och manlig i filmen. Så alla tjejer dra med er era killar (jag fick ju med mig mina bröder) och se filmen. Jag håller tummarna att den sätter full pott på oscarsgalan den 22 februari.
Men nu läser jag på oscar.org om vilka som är nominerade för vad. Australia är bara nominerad för bästa kostym. Medans The Curious Case of Benjamin Button är nominerad 13 gånger. Heath Ledger är nominerad för bästa manliga biroll. Jag hoppas innerligt att han får den, han avled alldeles för tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0