The Baglady

Jag älskar väskor, skor och kläder + filmer också=)

Här om dagen kom en svart lite mindre väska hem i brevlådan. Från La Redoute för 125 kr. Perfekt för att ha på stan eller om man ska ut och ta en cider. 


Precis lagom=)


Så var jag och köpte två väskor på Lindex idag=)


Den är ju så ball!!!


Så blev det den här fina clutchen också. Var ju ta 2 betala för 1.

Det är Lindex egna designer Maja Olsbo som har designat en accessoarkollektion. 20% av pengarna går till organisationen Kvinna till Kvinnas kamp mot sexslavhandel.

Jag hittade en förklaring till kollektionen.
"Inga, min mans kära mormor, gick bort nyligen. En sprudlande 96-åring som älskade spets och höga klackar, precis som jag! När vi städade i hennes hus hittade vi massor av saker som hon har samlat på sig under livet. Plötsligt såg jag den - en helt udnerbar handväska i patchwork. I galna färger och hopplös modell, med prislappen kvar. Hade hon aldrig använt den? Tyckte hon att färgerna var konstiga? Jag kände direkt att det här måste jag göra något av!

Jag har alltid älskat accessoarer som bryter av, som har en oväntad färg, form eller lekfulla detaljer. Eftersom mormor Inga hade en lång och vacker hals använde jag mig av två förälskade svanar som dekoration. Det tror jag Inga hade gillat!"

Och på etiketten som satt på väskorna stod det:
"Grandma walked the streets proud as a Swan, in high heels, with the perfect bag, showing off her precious bling bling. This is for you & for all the girls who once in a while want to feel like a Swan"

Det mina vänner är ett fint sätt att hedra minnet av någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0