Se inte skiten

Köpte två bra filmer idag trodde jag!! Men va lurad jag blev. Ena var Moulin Rouge från 1952, inte sett än. Den andra är Saló eller Sodoms 120 dagar. Hmm tänkte jag min syster har haft den hemma så den kan man säkert se. Men ack vad jag bedrog mig, fy för fan vilken hemsk film. Den är är inte bra, dålig utan bara sjuk. Finns inte ord att beskriva den med. Jag har aldrig sett något liknande, och jag har sett en hel del.

På baksidan står följande: Saló eller Sodoms 120 dagar chockade sin samtid och är än i dag en av historiens mest omskakande filmupplevelser. Filmen innehåller så starkt material att även dagens mest härdade publik varnas inför vad man kommer att beskåda. Berättelsen bygger på den ökände Marquis de Sades (1740 - 1814) roman Sodoms 120 dagar. Handlingen i filmen är flyttad till staden Saló, där Mussolino upprättade en fascistisk stat alldeles i slutet av andra världskriget. I ett vackert palats har fyra högt uppsatta fascister samlat en grupp unga män och kvinnor för en orgie i sex, våld och förnedring. De unga offren utsätts för allt mer vidriga lekar innan de slutligen torteras till döds. 



                                                                          BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!


Jag får rysningar bara jag tänker på det. 
Det är tur att Magnus finns och får mig att tänka på mycket trevligare och roligare saker. Så kan han ju inte rå för att han är söt och har sexig röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0