Mamma's middag

Mamma har haft middag med mostrar, mormor och Eva. Väldigt god mat och efterrätt

Bjöds ju på dricka också=)  Mamma hade ett rödvin som var väldigt gott.


Brukar inte tycka om rödvin. Men detta var väldigt gott. Bör provas!!!

El Molino Crianza (nr 6044)
   
Land: Spanien  
   
Distrikt: Rioja  
   
Färg: Röd färg med tegelnyans.
   
Doft: Kryddig, mogen doft med fatkaraktär, inslag av korinter, dill, kakao och multna löv.
   
Smak: Kryddig, mogen smak med fatkaraktär, inslag av torkade körsbär, kakao och dill.
   
Användning: Serveras vid cirka 16°C till griskött eller inte alltför kraftiga rätter av lamm- eller nötkött
 
   

Sen blev det en liten drink som enligt våran drinkbok heter After nine.

Baileys mint, whiskey, grädde och lite choklad på.

Många som tyckte att presentn mamma fick av oss var väldigt fin.

Ljusstakarn är från Chilli och kostade 200 kr. Jag vill med ha, men jag kommer inte ha någon plats för dom. Dessutom har jag ju köpt en kandelaber. Fotot på vänster är på morfar. Sen är det mormor och morfars bröllopsfoto och ett foto på pappa när han var pytteliten och åt pannkaka.



Såg slutet på kvällsöppet förut. Är det så att Marcus Birro ska vara med i Let's Dance 2010? För i så fall ska jag följa det slaviskt ända till han åker ut.

Nu ser jag på reprisen av sommarpratarna Pia Johansson, Måns Herngren, Morgan Alling, Jasenko Selimovic och Camilla Läckberg är med. Mycket intressant!!! Blir lite tårögd när man får höra delar av Pia's radioprogram. Se reprisen på SVT Play för tussan gubbar!!!

Så spelar dom bra Cardigans låtar. Så ni kommer plågas med dom också.

 
   
   
   
   
   
   

 


Lyssna och njut!!!


Imorgon blir det jobb 16-21. God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0