Stuvad potatis

Gjorde stuvad potatis här om dagen. Och det mina vänner blev väldigt gott!

För 4 portioner behövs:

10-12 kokta potatisar (föredrar små potatisar)
3 dl vispgrädde
2 dl mjölk
2 msk smör
2 msk vetemjöl
salt och peppar
3 msk fint skuren gräslök eller persilja


1. Skiva den skalade och kokta potatisen i ca 1 cm tjocka skivor.

2. Smält smöret i en kastrull och pudra över mjölet och blanda väl.

3. Häll sedan i mjölken och grädden under vispning/omrörning.

4. Låt koka upp sakta för att sedan endast sjuda på svag värme i 10 min.

5. Vänd ner potatisen i stuvningen.

6. Smaka av med salt och peppar och ha i gräslöken/persiljan.  



Det mina vänner blev gott gott. Och köttbullarna gjorde jag i ugnen=) Men dom hade nog blivit godare om jag hade gjort dom på blandfärs och inte bara nöt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0