Top Gear

Köpte mig en dvd med Top Gears Great Adventures. Jag var tvungen. Stod ju och tittade på den när jag var på maxi med Anette och Mats.


Det första var en liten tur från Kanada till Nordpolen. Richard Hammond skulle ta sig dit med 10 hundar och en släde. Medans Jeremy Clarkson och James May ska ta sig dit i en pickup Toyota Hilux. Grymt snygg bil får jag nog lägga till.
May är inte det för att han tycker det är roligt. Och han är inte så bra på att handskas med vapen. Man får se ett litet klipp när han vänder pipa mot ansiktet och tittar ner i den. Han är inte den smartaste.
Men undra varför ingen har testat att ta sig till Nordpolen med bil innan dom gjorde det.

I Usa har dom fått 1000 dollar var för att köpa en varsin bil. Clarkson hittar en gammal bil som någon har mördats i. Elelr kanske inte men det är blodfläckar på sätet eller sätena. Så håller dom på att bli ihjälslagna för att dom har skrivit saker på bilarna. Som ex. Nascar sucks, Hillary for president, country & westerns sucks och man-love is ok.

I Botswana kör dom igenom Kalahariöknen. Även över en uttorkad sjö som nu är en saltöken lika stor som Portugal (tror jag dom sa).
May och Clarkson köper hyfsat nya bilar. Men så är det den lilla Hammond som kommer i en 44 år gammal Opel. Så sött så. Han ger den namnet Oliver, och honom kan man lita på.  
När dom ska korsa en flod så får dom in lite vatten i bilarna. För att lösa problemet så har lokalbefolkningen kommit på att man kan skjuta ett hål i chassit. tycker det var fyndigt=)

Sist men inte minst är dom i Vietnam. Dom har fått 1,5 miljoner Dong i en varsin kartong. Dom blir jätteglada och tror att det är värt massor. Bara att dom inte ens har råd med en bil ihop. Så dom får åka motorcykel istället. Clarkson har aldrig kört motorcykel förut och det märks när han inte ens kan starta den.
Sen är dom så snälla och rara mot varandra. 

Jag skrattar så gott så. Är det bara jag som tycker om Top Gear? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0