Biff

Igår skrev jag att jag skulle prova halstrad råbiff. Men så blev det inte. Jag blev sugen på Bifteki. Och det är super lätt att göra=)

3-4 portioner

500 g nötfärs
1 påse Bifteki Greek Style (Santa Maria brukar inte stå i kryddhyllan)
1/2 dl vatten
1 msk matolja

TILLAGNING
Blanda kryddmix och vatten i en bunke. Låt blandningen svälla i ca 2 minuter. Blanda köttfärs. Forma biffar och stek på medelvärme tills de är genomstekta, ca 2-3 minuter på varje sida. Servera med klyftpotatis, tzatsiki och en god sallad med fetaost och oliver.


Jag vill ju ha allt i medium typ så jag stekte dom inte så länge. Jag hade som ni ser sallad, grön saprris, tzatziki och keso till. 
Blev fem STORA biffar av 500g nötfärs. Man kan ju göra mindre. Dom man inte äter upp kan man frysa in=) 

Kommentarer
Postat av: dannie

haha ja, det är sant. svårt beslut faktiskt!!

2010-05-21 @ 13:46:29
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0