Ett inlägg till

Fortsätter med Tunisien.

På tisdagen vaknade vi upp till tråkigt väder. Så vi åt frukost och åkte sedan till Medinan.
Var ju inte så där jätteroligt egentligen att gå omkring där inne. Massa folk som bara skrek " Bara titta, inte köpa" och var allmänt jobbiga. Så vi köpte faktiskt inget där. Eller jo Patrik gjorde det. Men han blev blåst. Vi kollade mest på husen och dom smala gränderna.
Patrik kallade dom Boss och Pavarotti. Adam förblev Rambo hela veckan. Theres vill dom köpa för några kameler.


Utanför Medinan var det skepp som segla förbi.

Ser ut som ett piratskepp.


En man gick omkring och sålde blommorna som sitter i den fula hatten som Theres har på sig.

Efter varvet inne på Medinan satte vi oss och drack en varsin juice. Gott med färskpressad juice. Sen gick vi längst med vattnet ett varv.






Sen tog vi taxi tillbaka som var färdig för att gå sönder när han körde. Och så körde alla som fårskallar.

Vi käkade lunch på en pub mitt emot hotellet. Och när vi sitter där börjar solen titta fram. Så underbart!
Så det var ju att äta upp maten och sedan gå till stranden. Vattnet var så sandigt så man såg inget i det.

Vid middagen på hotellet fick Patrik en jättestark sås som han stoppa ner bröd i och åt. Vilken han ångrade efteråt. För såsen var så grymt stark att han dog lite. Tyvärr missade jag hans ansiktsuttryck när han höll på att dö.

Det serverades även helstekt fisk. Och jag tyckte ju inte direkt om den för att det var så sjukt mycket ben i. Men så kom våran servitör och frågade om jag gillade fisken. Jag sa nja, så då går han och hämtar två nya. Och han benar ur dom åt mig. Jag var ju inte sugen på mer, men man kan ju inte säga nej. Så jag fick snällt äta upp fiskarna.

Sen så blev det biljard i baren. Theres och jag kan ju inte så vi spelade bara som vi ville. Dessutom så gick min stöt fel då jag slog bollen åt sidan istället. Och Theres boll hoppade över en boll.



På onsdagen blev det soligt hela dagen. Stranden från 10 till 16. Skönt var det och vattnet var klart så vi kunde snorkla. Såg inget superroligt men några fiskar fanns det.



Sen blev det lunch på stranden i något café som låg där. Oftast blev det Spaghetti och köttfärssås. Eller varm smörgås med pomme till. Ketchupen i Tunisien är ju så jädrans god. Jag som inte tycker om att stoppa pommen i ketchup.

Så blev det mer biljard i baren. Theres och jag var fortfarande inte bra på det. Men Patrik och Adam spelade klart på några minuter bara. Och så lärde vi Theres ett nytt kortspel.

Och lite fler drinkar blev det. Vi gick igenom hela listan typ=)

 
Torsdagen bjöd på strålande sol hela dagen. Även då blev det stranden hela dagen. Vi satte klockan på 7 så vi skulle hinna få en solstol efter frukosten. 
Fanns ju ingen god mjölk vid frukosten. Den kalla var ungefär lika vam som den varma så det gick på ett ut.

På kvällen gick vi till Bella Marina igen och käkade för att Patrik fyllde år. Och efter den kvällen går jag inte dit igen. Gubben som förmodligen var lite chef var ju lite äcklig. Han kom fram och viska så där hest och äckligt i örat på mig, "something sweet for the lady". Det var äckligt! Men vi tog in glass eoch sorbet. Glassen var ju inte så god. Kaffe smakade den övre kulan och den nedre smakade inget typ.

Sedan blev det fler drinkar i hotellbaren.

När theres och jag kom tillbaka till rummet och skulle borsta tänderna så fick jag en chock. I glaset på min tandborste sitter en röd stor kackerlacka. Jag fick panik och Theres trodde jag skämtade först men inte. Så frågade hon om hon kunde få se. Men det fikc hon inte så hon ställde sig i sängen. Och jag gick och hämtade Patik som inte fattade något. Som tur är kunde han fånga den och bära ut den. Usch ÄCKLIGT!!
Sen gick vi och la oss.


Fredag morgonen tog vi på oss badklädern och skulle packa strandväskan. Theres lät högt och sa att det satt en ödla på hennes väska. 

Då satt den lilla på väskan=) Men det är äckligt fast dom är så små. Så jag försökte få ut den. Men den kröp in i hörnet där dörren inte gick att öppna helt. Men efter en stund fick jag ut den.  

Sen bar det av mot stranden. Vi kom tillbaka från stranden vid 15.30 igen. 

Vi duschade och gick ner till baren igen och spelade kort. Sen gick vi och käkade vid 19.
Efter maten gick vi tillbaka till baren och drack några drinkar till.


Dom plockade blommorna som satt i drinkarna på den där busken/trädet. Men så fick vi inga blommor i drinken så då frågade Patrik om dom hade tagit slut. Då gick han och hämtade en varsin blomma och satt i glaset.


Lördagen blev den varmaste dagen på hela veckan. Var nog närmare 35 grader då. Men det kom vindar och det var fuktigt i luften så man blev aldrig riktigt svettig. Bara klibbig på huden.
Adam och Patrik gav upp så dom satt i skuggan hela dagen typ. 


Några djur gick förbi=)


Theres och jag var kvar länge på stranden. Så det fanns nästan inget folk kvar. Somnade till i solstolen på eftermiddagen. Skönt var det!
Vi gick väl till rummet vid 15:45 eller något sånt.

Då var det bara att duscha och göra sig klar för drinkarna. Många drinkar blev det. Och jag snöade in mig på Gin Fizz. Den var god där. Men den är nog inte lika god här hemma.

Theres och Patrik gick tillbaka till rummen först. Adam gick till discot för at se showen. Jag gick dit Patrik och Theres hade gått. Showen var olika dansnummer. Folkdans från något annat land, något som liknade River dance, Michael Jackson och sen lite breakdance. När det var slut gick jag till rummet och Adam gick ett varv på hotellområdet.


Söndagen bjöd på sol ochhäng vid poolen. Vi satt i skuggan och tog det lugnt.





Var ju bara Adam och jag som badade så det var nice=)

Satte oss i baren igen och drack coca cola i väntan på bussen. Så var man på väg hem.

Priset för fulaste grej under veckan går till Adam.

Eller kanske Jonsson eftersom Adam lånade den av dom. Men jordens fulaste väska tror jag det är. Behändig kanske men ful.  

Kanske lägger upp lite fler bilder vid ett senare tillfälle.



Tack mina bröder och Theres för en skön och rolig semester=)


Kommentarer
Postat av: Fröken Jonsson

Vadå ful väska? haha den är unik ju :P //V

2010-10-05 @ 21:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0