Rekommendera

Nu är jag tillbaka! Vet inte varför jag inte har skrivit. Eller jo det vet jag ju! Har inte haft så mycket att skriva om. Men nu ska jag rekommendera ett par grejer.  

Vi börjar med en hårprodukt som jag började använda på Gotland. Och det är Osis Dust it.


Det ger riktigt bra volym! Man kammar fram en bena och gnider in det ordentligt med pulver. Det ger håret en känsla av att det är otvättat. Och för er som har glashår kan gott tupera och sen gno in lite pulver på det. Men på mig räcker det gott och väl med att gno i lite pulver. 

Förra veckan hade dom erbjudande på Hårvårdsbaren. 1 för 99:- eller 2 189:- Priserna varierar ganska mycket. Den första burken på Gotland kostade 150, och ordinarie pris på Hårvårdsbaren var 179 tror jag. Så passa på när det är bra erbjudande:P

Det andra jag tänker rekommendera är en film. Den gick på svt för ett tag sen. 

Den heter Temple Grandin. 

Temple Grandin

"Ett porträtt av en annorlunda kvinnas fantastiska liv. Temple Grandin var autistisk och i sin brist att fungera med andra människor utvecklade hon istället insikter om djur. Hon kämpade sig igenom skolan för att så småningom bli en framgångsrik vetenskapsman, författare och banbrytande djurrättsaktivist. Hon arbetade för djurens välmående och designade bland annat humanare slakthus."

I rollerna: Claire Danes, Catherine O'Hara, Julia Ormond m m. fl. Regi: Mick Jackson.


Det var en fantastisk bra film! Hade en känsla av att jag ville gråta en skvätt. Men ändå inte för det var inte sorgligt så det gick inte.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0