Kinesiskt försök

Lagade egen kinamat idag. Blev ju helt okej om jag får säga så.



Det skulle bli typ Biff chop suey. Smakade inte det, men det var gott ändå=)

Jag hade nog egentligen velat banka lövbiffen lite tunnare. Men dte får jag göra nästa gång. 
Man kan ta grönsaker man själv tycker om.

Jag hade i följande.

1,5 strimlad morot
1 Paptika skuren i valfri storlek
1 Burk Minimajs
1 Burk strimlad Bambuskott
Valfritt antal Champinjoner
2 finhackade Vitlöksklyftor
3 finhackade Charlottenlök
1 liten tunnt skivad Purjolök
Kinesisk Soja
Vatten
Potatismjöl

Jag började med att bryna köttet i olja. Tog sedan ur det och stekte på morötterna.

Stekte morötterna någon minut innan jag la i paprikan. Lät det steka någon minut och sen i med minimajsen.

Lät det steka i ca en halv minut. Sedan i med de andra grönsakerna.

För ha i några matskedar soja.

Sen hällde jag på lite vatten och lite pudrade på några teskedar potatismjöl.

Blir det för vattningt kan man ta lite mer potatismjöl. Eller tvärtom. Jag provade mig fram Och hade i lite flingsalt.



Hade nog blivit ännu godare om jag hade haft salladslök och lite lite ingefära också=) 
Men det får jag prova nästa gång.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0